Uczniowie klasy 3c po przeczytaniu lektury Czesława Centkiewicza pt. „Anaruk, chłopiec z
Grenlandii”, podjęli się opracowania jej w formie projektu.
Na prezentację zostali zaproszeni uczniowie klasy pierwszej.
Lektura stała się tylko wstępem do czerpania z innych źródeł informacji. Kolejno prezentowało się pięć zespołów. Ciekawe prezentacje pozwoliły widzom poznać życie i zwyczaje Eskimosów żyjących na Grenlandii.
Każda grupa miała do opracowania inny temat związany z Grenlandią . Dzieci wykazały swoje niezwykle kreatywne podejście do zadań.
Widzów zachwyciły stroje eskimoskie oraz historia ich powstawania. Dzieci były również bardzo zainteresowane amuletami przynoszącymi szczęście. Chłopcy prezentowali oszczepy, harpuny, łuków, dzidy i pokazywali sposoby polowania.
Z prezentacji multimedialnej dzieci mogły dokładnie dowiedzieć się na temat przygotowywanych przez Eskimosów posiłków.
Dzieci nie mogły oderwać wzroku od dwóch makiet na których zobaczyć można obrazy z życia na Grenlandii, czyli zabudowania i ich wyposażenie, zaprzęgi zwierzęce i wiele innych ciekawych elementów.
Uczniowie prezentowali również wiadomości przygotowane na pięknych plakatach i planszach.
Sprawdzeniem czy projekt posłużył poszerzeniu wiedzy nie tylko uczniów klasy 3c, ale również widowni było przeprowadzenie konkursu na temat Grenlandii. Przekaz wiadomości tą metodą odniósł pożądany efekt. Uczniowie wykazali się bardzo wnikliwym zrozumieniem tematu
Przygotowanie uczniów klasy 3c przy niewątpliwie znaczącej pomocy rodziców było znakomite. Ich wsparcie dla dzieci, zaangażowanie – zasługuje na uwagę i podziw. Spotkania zespołów odbywały się w domach uczestników projektu. Rodzice organizowali fantastyczne materiały, razem z dziećmi wykonywali eksponaty, makiety, stroje, trenowali z dziećmi wystąpienia, służyli dzieciom wszelką pomocą. Dzieci, bawiąc się, jednocześnie zdobywały wiedzę i umiejętności, w grupie nabierały większej pewności siebie, stawały się bardziej otwarte, oswajały się z tremą związaną z publicznymi wystąpieniami. Spotkania te zaowocowały również pogłębionymi przyjaźniami rówieśników i rodziców. Oprócz ciężkiej pracy były miłą formą spędzenia z dzieckiem wolnego czasu. Poza pogłębioną znajomością tematu, dzieci wykazały się dużą kreatywnością oraz zdolnościami artystycznymi.
Wychowawca
Maria Rams