Wycieczka Tatry Wysokie Słowacja

W sobotę 23.02 o godzinie 8.00 wyjechaliśmy z Nowego Sącz do Starego Smokowca na Słowacji, skąd zaczęliśmy spacer na Hrebienok. Nazwę tę możemy tłumaczyć ze słowackiego jako siodełko. Jest to wypłaszczenie w grani Sławkowskiego Szczytu opadającej do Starego Smokowca. Mieliśmy do przejścia 2,2 km zielonym szlakiem, który biegnie wzdłuż torów kolejki, którą można wjechać na górę oraz drogi, która zimą pełni funkcję toru saneczkowego. Wejście zajęło nam niecałą godzinę. Pogoda była cudowna więc mogliśmy się zachwycać pięknymi widokami. W zimie Hrebienok przyciąga niezwykłą atrakcją – co roku, w grudniu, powstaje tutaj świątynia wyrzeźbiona w lodzie. W tym roku mogliśmy podziwiać imponującą budowlę inspirowaną bazyliką św. Piotra w Rzymie i kolumnadą Berniniego oraz inne mniejsze rzeźby lodowe. Zespół słowackich, czeskich i hiszpańskich rzeźbiarzy wykorzystał aż 1880 bloków lodu o łącznej masie ponad 250 ton. Naprawdę było co podziwiać, wszyscy byli zachwyceni. Po zejściu ze Smokowieckiego Siodełka udaliśmy się do unikalnego parku rozrywki Tricklandi. Całość projektu opiera się na Trick-art – sztuce iluzji optycznej. W galerii Trick-art znajdziemy rzeczywistość rozszerzoną i trzy komory antygrawitacyjne. Rzeczywistość rozszerzona to cyfrowy interaktywny sposób prezentacji bliski wszystkim tym, którzy korzystają z nowoczesnych technologii, wystarczyło pobrać odpowiednia aplikację, a obrazy ożywały. Tricklandia zajmuje powierzchnię 500 m2. W jej wnętrzach znajduje się 15 obrazów trick-artowych, księga o wysokości 6 metrów i eksponaty, do których stworzenia zużyto 6 m3 drewna i 9600 śrub i wkrętów. Na obrazy zużyto prawie 2000 puszek sprayu. W lustrzanym labiryncie lustra zajmują powierzchnię ponad 200 m2. Miejsce dla wszystkich uczniów było bardzo ciekawe, gdzie za pomocą fizyki i optyki mogli spłatać figla swoim zmysłom 🙂 Niestety wszystko co dobre szybko się kończy i musieliśmy wracać do domu :(. Mamy nadzieję, że już niedługo pan Krzysztof Czeluśniak zorganizuje następną super wycieczkę. Już nie możemy się doczekać!!!!!!!