W ramach ogólnopolskiego projektu „Być jak Ignacy” uczniowie klasy II C są członkami szkolnego koła naukowego „Alchemik Sędziwój”. W czasie zajęć koła dzieci biorą aktywny udział w eksperymentach, doświadczeniach, poznają: zjawiska fizyczne, chemiczne, działanie maszyn. Uczniowie także konstruują własne niepowtarzalne modele.

 Przyswajanie wiedzy poprzez  zabawy dydaktyczne, eksperymenty, doświadczenia to atrakcyjne, przyjemne, łatwe  sposoby pozwalające zrozumieć otaczający świat, pobudzają one także  kreatywność dzieci. Poznawanie różnych zależności, zjawisk, obserwowanie, doświadczanie pozwala uczniom nie tylko przeżyć dane zagadnienie, ale również lepiej je zrozumieć i zapamiętać. Taki sposób edukacji znacznie bardziej trafia do dzieci i rozbudza w nich ciekawość, niż tylko  wiedza przekazywana bezpośrednio z książek.

 

 

 

 

 

 

Urszula Szot – Mietz