FAN CLUB ZIELONEJ SZKOŁY

UWAGA!!!

„Cicho wszędzie, głucho wszędzie

Co to będzie, co to będzie

Takie głosy słychać w koło

W związku z czym? Z Zieloną szkołą….”

Cześć…Jesteśmy Waszymi kolegami z klasy 2C na Wólkach. Chcemy Wam opowiedzieć jak wspaniale spędziliśmy czas przez ostatni tydzień – od 16 do 19 października.

Nasza Pani Wychowawczyni – Maria Rams, już dawno obiecała nam niespodziankę . Trzeba było na nią trochę poczekać ale warto było. Tą niespodzianką był wyjazd całej klasy na Zieloną Szkołę do Jodłówki Tuchowskiej, gdzie wśród gór i lasów ( niczym domek z bajki ) znajduje się Dom Wczasów Dziecięcych. Do wyjazdu zostały zaproszone dwie panie: pani Joanna Makara i pani Urszula Bajorek ( jako dodatkowa opieka nauczycielska).

Tak więc pojechaliśmy.

Po zapoznaniu się z topografią tego magicznego miejsca, rozpakowaliśmy nasze walizki i zajęliśmy swoje miejsca w przytulnych pokoikach ( po 4 osoby w każdym). Zaraz po przyjeździe odbyliśmy spacer po okolicy. Nie mogliśmy nadziwić się, że drzewa i krzewy mogą mieć dziesiątki odcieni kolorów liści, pędów no i kwiatów. W Jodłówce jest specyficzny mikroklimat i nie można będzie już nigdy zapomnieć zapachu czystego leśnego powietrza, które orzeźwiało nasze nozdrza, aby „ zielona nauka ‘’ wchodziła nam do głowy. Lekcje były codziennie. Jeśli nie była to matematyka i język polski, to lekcje przyrody, muzyki, wernisaże plastyczne i zajęcia kultury fizycznej na świeżym powietrzu. Dla nas było to zupełnie nowe doświadczenie. Nauczyciele pracujący w Jodłówce, dostarczali nam ciekawych informacji na temat historii odwiedzanych miejsc. Były to historie prawdziwe ale też legendy np. o Żydzie Mendlu, który musiał wybudować kościół w Jodłówce, o średniowiecznej latarni dla podróżnych – istniejącej do dziś, o cudownej kapliczce z Jodłówki i wiele innych opowieści.

Aby się dobrze bawić i zapoznać z grupami z innych szkół, braliśmy udział w kolorowej dyskotece, uczestniczyliśmy w wieczorku zapoznawczym, na którym przedstawiliśmy program artystyczny z okazji 100-lecia Niepodległości naszej ojczyzny.

Wszystkim bardzo się podobało a zwłaszcza piękne pieśni patriotyczne.

Kolejne dni to wycieczki :

• do Stróż– na warsztaty pieczenia pierników i do krainy polskiej pszczoły.

Multimedialne prezentacje pokazały nam codzienne życie pracowitych pszczół( na filmie).

• wycieczka- wspinaczka na najwyższe wzniesienie w okolicy – Brzankę ( wysokość 534 m n.p.m.)

• wycieczka do lasu, gdzie sprawdzaliśmy jak wyglądają warstwy lasu, dotykaliśmy poszycia leśnego odbyliśmy kąpiel w jesiennych liściach,

• wyprawa na warsztaty wikliniarskie, gdzie wszystkie domowe oraz ogrodowe sprzęty wykonane były z wikliny – istne cuda!

• spacer- wycieczka po okolicy ( poznawaliśmy ciekawe miejsca, legendy, wspomnienia )

Nasz pobyt zakończony został kursem ratownictwa medycznego, na którym mogliśmy zgłębiać wiedzę o pierwszej pomocy choremu człowiekowi.

Nie możemy nie wspomnieć o przeeeeepysznym jedzonku na co dzień, słodziutkich deserkach i owockach na stole, Każdy jadł, co chciał i ile chciał, bo to był tzw,” szwedzki stół ‘’

Atmosfera radości otaczała nas przez cały dzień a jeśli ktoś zatęsknił za mamą czy tatą miał do przytulania pluszaki a do pocieszania Nasze Panie Nauczycielki: panią Marysię , panią Joasię, panią Ulkę. Panie zawsze służyły nam pomocą ale też zachęcały do przestrzegania regulaminu. Wszyscy spędziliśmy wesoło czas i naprawdę nie było kiedy się nudzić.

A co najważniejsze na bezsenność ( w przypadku chłopców ) można było słuchać „ Bajek braci Grimm ‘’.

Już teraz prosimy Naszą Panią o taki super wyjazd w przyszłym roku szkolnym. A za ten pobyt bardzo serdecznie  DZIĘ – KU – JE – MY!!!